Jag slår ett slag för barnarbete..

Många verkar tro att livet blir så mycket tyngre när man fått tillökning. För att motbevisa detta påstående ska jag lista några av de uppgifterna jag dagligen sätter min son på:

1. Diska: Jag diskar och sköljer, Samuel sköljer igen och stoppar tillbaka den rena disken i diskvattnet och så börjar det om.

2. Skala potatis: Jag skalar potatisen medan Samuel får en plastkniv och en potatis att försöka med. Han blir frustrerad och kastar i alla potatisar, oskalade och osköljda, i vattnet. Sedan häller han ut vattnet på diskbänken.

3. Skölja sallad: Jag skär av den äckliga klumpen (stommen) och slänger i slasken. Visar sedan Samuel hur man sköljer och hur man lägger upp på en tallrik. Samuel sköljer, lägger på tallriken och kastar sedan ner allt i slasken.

4. Steka fiskpinnar (eller annan daglig föda som kräver tillagning): Jag steker fiskpinnarna medan Samuel står och skriker av ilska och rycker i mina jeans för att han inte får steka.

5. Vika tvätt (rekommenderas inte för otränade): Jag viker tvätten medan Samuel blandar ren och smutsig tvätt i tvättkorgen. Sen kastar han runt allt i lägenheten. Efter det tillverkar han ett berg av smutstvätt genom att äta mat och glass.

Som ni ser skall man verkligen se barn som en tillgång i hushållet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback